Poslovne rešitve BPM
Business Process Management

Kaj je BPM?

Upravljanje poslovnih procesov (angleško – BPM, Business ProcessManagement). Disciplina »Upravljanja poslovnih procesov« se nahaja na preseku upravljalne in informacijske tehnologije. Vključuje metode, tehnike in orodja za modeliranje, nadzorovanje in analizo operativnih poslovnih procesov. Termin »operativni poslovni proces« se nanaša na ponavljajoče se poslovne procese, ki se v zaključenem poslovnem okolju opravljajo dnevno, v nasprotju s strateškimi odločitvami, ki ostajajo v domeni uprave združbe.

BPM se razlikuje od upravljalskih konceptov, popularnih v začetku devetdesetih let, saj ne temelji na revolucionarnih spremembah obstoječih poslovnih procesov, temveč na njihovi evoluciji.

Sistemi za upravljanje poslovnih procesov torej pokrivajo aktivnosti znotraj poslovnega okolja, po potrebi pa služijo tudi kot osnova za njihovo izboljšavo. Tovrstni sistemi so oranizacijam na voljo že nekaj časa, vendar doživljajo vse večji razcvet s padcem cen strojne opreme, kot tudi z vse bolj enostavno ter uporabniku prijazno interakcijo. Z njimi si pomagamo nadzorovati in po potrebi izboljševati poslovne procese, saj naše odločitve temeljijo na podatkih in ne več na slepem ugibanju.

Aktivnosti upravljanja poslovnih procesov

Aktivnosti, ki snujejo sisteme za upravljanje poslovnih procesov, lahko ločimo na tri osnovne kategorije: modeliranje, izvrševanje ter nadzorovanje.

Procesno modeliranje

Proces modeliranja vklučuje zajem in modeliranje obstoječih poslovnih procesov, kot tudi simulacijo novih procesov. Uporabljena programska oprema tako vključuje grafične urejavalnike za dokumentiranje procesov, podatkovne zbirke namenjene shranjevanju procesnih modelov ter poslovne simulacije, namenjene meritvam posameznih parametrov procesa, ki nam pomagajo definirati odzivne čase in stroške.

Dobro modeliranje zmanjšuje število težav znotraj življenjskega cikla sistema. Pomaga pa nam tudi pri spremembah procesov, do katerih prihaja zaradi zunanjih sprememb poslovnega okolja. S pomočjo integracije programske opreme namenjene grafičnim predstavitvam poslovnih procesov in njihovi implementaciji se močno zniža stopnja stresa evolucije poslovnih procesov.

Izvajanje procesov

Tradicionalni prostop k avtomatizaciji poslovnega procesa je v razvoju lastne programske opreme ali v nabavi obstoječe programske rešitve, ki izvaja posamezne korake procesa. Prvi način je za večino poslovnih sistemov nemogoč, saj ne premorejo ustreznih sredstev za njihov razvoj, pri drugem pa se v praksi pojavijo težave z usklajenostjo avtomatiziranega in manualnega izvajanja procesa. Na omenjene težave smo se odzvali z razvojem programske opreme, ki omogoča celovito definicijo poslovnih procesov z računalniškim jezikom. Omenjena rešitev se poslužuje souporabe obstoječih servisov in aplikacij, ali (v primeru prekompleksnega procesa) obveščanje odgovorne osebe zahtevajoč njen vložek.

Poslovna pravila so v sistemu uporabljena kot definicije upravljanja vedenja poslovnega procesa, kot tudi njegovih izhodnih informacij.

Nadzorovanje procesov

Nadzorovanje procesov vključuje sledenje posameznih tokov procesa, vključujoč posredovanje informacij njihovega trenutnega stanja, kot tudi statistike performančnih kazalcev procesa. Primer takega nadzora je možnost sledenja naročila kupca našega izdelka (prispelo naročilo, v dostavi, bančno plačilo sprejeto, ipd.) . Kmalu se tudi izkaže, da je tovrsten nadzor v veliko pomoč pri izboljšavah interakcije s končnim kupcem, kot tudi s poslovnimi partnerji. Primer tovrstnih statistik vključuje tudi časovne osi posameznih faz naročila, pregled naročil v tedenskem oziroma mesečnem ciklu ipd. Omenjene mere stremijo k trem ključnim kategorijam: času cikla, odstotku napak in produktivnosti sami.

Kaj Vam nudimo?

V našem podjetju zaposlujemo strokovnjake z večletnimi izkušnjami na področju izgradnje programske opreme, namenjene upravljanju in nadzoru poslovnih procesov, kot tudi sodelavce s tržnimi usmeritvami, ki s svojimi bogatimi izkušnjami na področju trženja, prodaje in logistike po potrebi pomagajo pri izboljšavah vaših obstoječih procesov.

Naše rešitve uspešno v prvi vrsti integriramo podjetjem, ki s svojo dejavnostjo dosegajo visoko dodano vrednost, vse bolj pa se skušamo prebiti tudi na trg srednje velikih podjetij, ki v naših rešitvah vidijo možnosti pospeševanja njihovih obstoječih procesov.

Iz teorije v prakso ...

Za zaključek naj postrežemo še s primerom poslovnega procesa, ki smo ga nedavno uspešno lansirali v enem slovenskih telekomunikacijskih podjetij. Cilj projekta je bil avtomatizacija procesa sprejemanja, obdelave in končnega lansiranja novih produktov in storitev na trg.

Poenostavljen proces lahko predstavimo z naslednjimi koraki:

  • Izbira ustrezne vrste storitve oz. produkta in posredovanje zahtevka odgovorni osebi,
  • izdelava funkcionalne specifikacije,
  • analiza uporabniških in poslovnih zahtev,
  • razvoj,
  • testiranje,
  • prenos v produkcijo,
  • testiranje kvalitete storitve oz. produkta,
  • zaključek poslovnega procesa.

Opisani primer ponazarja bistvene prvine poslovnega procesa:

  • Delovni tok predstavlja preprosto zaporedje delovnih nalog, ki se pojavljajo znotraj poslovnega procesa. V omenjenem primeru je to sprožitev zahteve, sledi elektronsko obveščanje, funkcionalna specifikacija ...
  • Posamezni koraki procesa so lahko strukturirani ali delno strukturirani. Vključujejo tudi predefinirana pravila, kot so samodejna zavrnitev zahtevka, čigar proračun presega 10000 €.
  • Posamezni koraki se lahko izvajajo vzporedno ali zaporedno.
  • Neomejeno število udeležencev poslovnega procesa.
  • Vključevanje obstoječih aplikacij naročnika, kot so MS Word, Excell, Outlook,relacijske baze ipd.

Zaključek

Kot je bilo predstavljeno, ostaja naša ključna prednost v prilagodljivosti rešitve Vašim zahtevam, kot tudi (po potrebi) strokovno svetovanje pri izboljšavi obstoječih poslovnih procesov. Nudimo Vam individualni pristop pri vsakem od morebitnih vprašanj, na nas pa se lahko zanesete tudi v primeru nepričakovanih izpadov sistemov, saj Vam nudimo takojšnjo podporo in garantirano odpravo vsake težave v roku enega delovnega dne.